شروع بدنسازی از صفر ، هر آنچه باید بدانید

4031 بازدید
چگونه ورزش را اصولی شروع کنیم؟

شروع بدنسازی از صفر همیشه پر از چالش و سوالات زیادی بوده است. از انتخاب مربی و هدف ورزش کردن تا اینکه برای شروع بدنسازی از صفر باشگاه بهتر است یا خانه؟ با من همراه باشید تا بدانیم چطور ورزش را شروع کنیم؟

چگونه بدنسازی را شروع کنیم

شروع بدنسازی از صفر با برنامه ای تمرین کنید که بافت های نرم شما را آماده کند. برای رسیدن به هدف اصلی تان باید ابتدا تاندون ها و لیگامنت ها که بافت های آسیب پذیری هستند، را تقویت کنید. اولین برنامه بدنسازی برای شروع بدنسازی را از مربی علمی و با دانش علم تمرین دریافت کنید تا اصول برنامه نویسی برای پیشگیری از آسیب دیدگی را رعایت کند.

 

معاینات پزشکی برای شروع بدنسازی

پیش از شروع بدنسازی از صفر به پزشک مراجعه کنید و درخواست آزمایش بدهید. برای شروع بدنسازی باید بدانید آیا بیماری خاصی دارید یا خیر. بیماریهایی مانند آریتمی قلبی، دیابت و فشار خون و ... نیازمند برنامه بدنسازی ویژه ای است. شما باید اطلاعات کامل و درست از وضعیت تان به مربی بدهید تا او برنامه ای بهینه برای شما بنویسد.

 

شروع بدنسازی از یک باشگاه خوب

چگونه باشگاه را شروع کنم؟ گام به گام با من همراه باشید تا شما را راهنمایی کنم. قبل از هر چیزی باید یک باشگاه خوب انتخاب کنید. این باشگاه باید دارای مربی خوب و امکانات کافی برای ورزش کردن باشد. موارد زیر را در انتخاب باشگاه بدنسازی رعایت کنید.

تجهیزات سالم و نو:

وسایل ورزشی نو و سالم به پیشگیری از آسیب دیدگی شما کمک می کنند و همچنین آموزش اجرای حرکات تمرینی را برای شما آسان می کنند.

ساعت کاری باشگاه:

ساعت کاری باشگاه را با برنامه ریزی خودتان مطابقت دهید که با هم تداخل نداشته باشند.

تهویه مناسب:

به دلیل عمومی بودن باشگاه بدنسازی و استفاده تعداد افراد زیاد در یک باشگاه، حتما باید دارای دستگاه تهویه هوای مناسب باشد.

نزدیک به خانه:

نزدیک بودن محل تمرین به خانه مزیتی است که در طولانی مدت اثرش را درک می کنید.

باشگاه دوستان:

اگر دوستانتان به باشگاهی می روند شما هم می توانید به همان باشگاه بروید تا با هم یک رقابت دوستانه داشته باشید که این رقابت باعث پیشرفت سریعتر شما می شود.

 

اگر به هر دلیلی نمیتوانید باشگاه بروید، می توانید در خانه ورزش کنید و با یک برنامه اصولی ورزش در خانه به همراه آموزش حرکات تمرینی، ورزش کنید و به تناسب اندام دست یابید.

 

شروع بدنسازی در خانه

شروع بدنسازی در خانه بدون وسایل ورزشی هم امکانپذیر است. برای این منظور از یک مرکز تخصصی تناسب اندام مشاوره و برنامه بگیرید. این برنامه ها با توجه به شرایط بدنی و هدف شما طراحی می شوند و برای ورزش کردن نیازی به وسایل ورزشی ندارید. حتما مقاله فواید ورزش در خانه را مطالعه کنید.

شروع بدنسازی از صفر در خانه برای لاغری، حجم دهی و عضله سازی، فرم دهی، کاهش سایز شکم و پهلو هم اهمیت دارد. شما می توانید بدون نیاز به رفتن به باشگاه بدنسازی، فقط در خانه ورزش کنید و به این اهداف برسید. دستیابی به این اهداف در خانه مستلزم برنامه بدنسازی علمی می باشد که می توانید به صورت آنلاین از یک مربی علم تمرین دریافت کنید.  

 

برای شروع بدنسازی در باشگاه چه کار کنیم

باشگاه ها دارای سبک ها و طراحی های متفاوتی هستند. پس در هر باشگاه بهتر است از مربی آنجا بخواهید شما را با تجهیزات و امکانات باشگاه آشنا کند. در ادامه یا از همان مربی یا مربی های آنلاین می توانید برنامه تمرینی دریافت کنید و خودتان مشغول به ورزش و تمرین شوید.

اگر نمیدانید در باشگاه بدنسازی قرار است چه اتفاقی بیفتد، باید بگویم با ورود به باشگاه بدنسازی می توانید از مربی آنجا بخواهید تا شما را با تجهیزات همان باشگاه آشنا کند و شرایط عضویت در باشگاه را به شما توضیح دهد. حتی می توانید یک جلسه به باشگاه دوستتان بروید تا با او ورزش کنید و با محیط باشگاه آشنا شوید.

 

شروع بدنسازی از صفر با برنامه علمی

برای پیشرفت در هر کاری نیاز به برنامه داریم برای ورزش کردن هم باید برنامه بدنسازی داشته باشیم. این روزها افرادی هستند که با یک سال ورزش کردن خودشان را مربی می دانند و به بقیه برنامه تمرینی می دهند. اما حواستان را جمع کنید، مربی باید تخصص داشته باشد و علم تمرین را بداند. مربی مربیست و ورزشکار هم ورزشکار است. به همین دلیل برای دریافت برنامه ورزشی اصولی به یک مربی بدنسازی علمی مراجعه کنید.

 

افزایش انگیزه با گرفتن عکس بدن در شروع بدنسازی

از روز اول از بدنتان عکس بگیرید و هر دو هفته یا یک ماه، تغییرات را بررسی کنید. این عکس ها به شما انگیزه بیشتری می دهند. این تصاویر را داشته باشید و هر چند وقت برای مربی تان ارسال کنید و از او بخواهید نظر خودش را در مورد بدنتان بگوید.

 

شروع بدنسازی از صفر در خانه

برای شروع بدنسازی می توانید در خانه ورزش کنید. در خانه می توانید برنامه تمرین هوازی، برنامه تمرین با وزنه، تمرینات کششی و اصلاحی و ... را انجام دهید. اینکه کدام نوع برنامه تمرین را انتخاب کنید بستگی به هدفتان دارد که می خواهید لاغر شوید یا حجم بگیرید یا برای سلامتی قلب و عروقتان ورزش کنید.

خانه یکی ار بهترین مکان ها برای ورزش کردن می باشد. شروع بدنسازی از صفر در خانه با یک برنامه بدنسازی اصولی ممکن می باشد. این برنامه باید باتوجه به شرایط شما و وسایل ورزشی خانگی نوشته شود. تاثیر این برنامه حتما به اندازه باشگاه بدنسازی نیست اما اثری نزدیک به آن دارد. 

اگر تازه کار هستید حتما برای شروع بدنسازی در خانه از یک مرکز معتبر علم تمرین برنامه ورزشی بگیرید. این برنامه درواقع مسیر راه پیشرفت شماست، اگر انتخابتان درست باشد، موفق می شوید و درغیراینصورت از هدفتان فاصله می گیرید.

 

شروع بدنسازی از صفر برای افراد لاغر

به منظور شروع بدنسازی از صفر برای افراد لاغر بهتر است به فکر تاندون ها و لیگامنت های خود باشید. پیش از شروع برنامه اصلی مدتی با وزنه سبک تمرین کنید تا بافت های نرم بدنتان تقویت شوند. به دلیل ضعیف بودن عضلات شما، فشار زیادی به تاندون های شما وارد می شود. این سبک تمرین ابتدا پایه بدنتان را تقویت می کند تا احتمال بروز آسیب در شما کم شود. 

افراد لاغری که قصد دارند به تناسب اندام برسند، باید ابتدا حدود یک ماه برنامه بدنسازی برای بهبود آمادگی جسمانی داشته باشند. این برنامه باعث بهبود وضعیت قلب و عروق شما می شود و عضلات شما را بیدار می کند. سپس، از یک برنامه بدنسازی حجمی که برای عضله سازی و افزایش حجم بدن استفاده می شود، پیروی کنید. اگر در کنار برنامه تمرین و ورزش کردن، یک برنامه غذایی سالم و استاندارد داشته باشید، زودتر به بدن فیتنس و متناسب می رسید.

 

شروع بدنسازی برای افراد چاق

برنامه شروع بدنسازی برای افراد چاق به میزان آمادگی اولیه او بستگی دارد. اگر شما فردی چاق باشید و چند سال ورزش نکرده باشید و کم تحرک هم باشید به این شکل عمل کنید. ابتدا یک برنامه هوازی را شروع کنید که به صورت پیاده روی آهسته باشد. رفته رفته سرعت را بیشتر کنید و تمرینات کششی را به برنامه تان اضافه کنید. 

افراد چاق هر چه زودتر باید ورزش را شروع کنند. افراد چاق در معرض خطر بیماریهای مختلفی مانند دیابت و بیماریهای قلبی قرار دارند. اگر شما جزو افراد چاق می باشید، حتما به یک مربی ورزش متخصص یا مرکز آنلاین علم تمرینی مراجعه کنید تا وضعیت شما را بررسی کنند و برنامه ورزش مناسب شما را تنظیم کنند. یک برنامه لاغری و کاهش وزن، چربی اضافی بدن شما را رفته رفته کم می کند، به این ترتیب هم به وزن ایده آلتان می رسید و هم وضعیت سلامتی خوبی بدست می آورید.

 

شروع بدنسازی برای بانوان

نوشتن برنامه تمرینی بدنسازی بانوان اصولی دارد که در یک مقاله جامع در جیبی جیم آن را منتشر کردیم. در این مقاله به تفاوت های میان زنان و مردان اشاره ای شده است که منشا تفاوت برنامه بدنسازی خانمها با آقایان به آنها برمیگردد. ضمنا اگر قصد نوشتن برنامه تمرین بانوان دارید هم می توانید از آن استفاده کنید و یاد بگیرید چگونه برای بانوان برنامه بدنسازی بنویسیم؟ .

برنامه تمرینی بدنسازی بانوان

 

شروع بدنسازی برای والیبال

مقاله ای در جیبی جیم در خصوص بدنسازی والیبال منتشر کردیم که به شما در انتخاب بهترین برنامه بدنسازی والیبال کمک می کند. برای شروع بدنسازی والیبال هم نیاز به برنامه ورزشی مناسب دارید. در این مقاله، راهنمای جامع در خصوص انتخاب برنامه بدنسازی والیبال در مراحل مختلف ورزشی ارائه کردیم. این مقاله همواره در حال به روز رسانی می باشد و اطلاعات آن علمی و اصولی می باشد.

 

 

10 نکته برای شروع بدنسازی از صفر

شروع ورزش و به خصوص ورزش بدنسازی یک دلیل رایج دارد، آن هم کسب بدنی زیبا و خوش فرم و مردانه است. به همین دلیل بیشتر از هر زمان دیگر مردان به ورزش بدنسازی علاقمند شدند. شروع بدنسازی در نگاه اول دلهره آور است چراکه سوالات زیادی در سر دارید، اما با این نکات ساده، تلاش کردیم با آمادگی بیشتری شما را وارد جریان ورزش کنیم.

 

1. برای شروع بدنسازی مسمم باشید

تا حد ممکن درست تحقیق کنید. از مربیان و افرادی که سالهاست به بدنسازی مشغولند پرس و جو کنید تا با اطمینان بیشتری ورزش را شروع کنید. در غیر اینصورت ممکن است عادتهایی که ترک کردنشان سخت است را انتخاب کنید و در نتیجه نهایی ورزش شما تاثیر می گذارد.

 

2. ابتدای بدنسازی یک روز در میان ورزش کنید

بدنسازی را شروع می کنید و از آن لذت میبرید. این لذت ممکن است شما را به تمرین هر روزه سوق دهد که هر روز به باشگاه بروید و ورزش کنید. در ابتدا لازم است یک روز تمرین کنید و یک روز به استراحت و ریکاوری بپردازید. توجه کنید در شروع ورزش، ریکاوری به همان اندازه تمرین کردن، تاثیر مثبت بر نتیجه دارد.

 

3. قبل از شروع بدنسازی بدنتان را گرم کنید

انجام تمرینات کششی قبل و بعد از ورزش، امری ضروری می باشد. در ابتدا باعث گرم کردن بدنتان و آماده شدن برای ورزش می شود؛ و در پایان ورزش، باعث سرد کردن بدن و کمک به ریکاوری می شود. تا حد ممکن تمرینات کششی را در ابتدای ورزش برای کل بدنتان انجام دهید.

 

4. برای شروع بدنسازی هدف داشته باشید

همه دوست دارند با شروع بدنسازی، نتایج بزرگ آنی بدست آورند. اما این اتفاق نمی افتد. برای اینکه به ورزش کردن ادامه بدهید باید هدفتان واقع بینانه باشد. از کارهای کوچک شروع کنید و از نتایج کوچک لذت ببرید و به مرور زمان اهدافتان را بزرگتر کنید.

 

5. شروع بدنسازی با یک رژیم معمولی

رژیم غذایی قبل و بعد از ورزش تاثیر قابل توجهی بر عملکرد تمرین دارد. نیاز نیز در ابتدا روی رژیم خاصی تمرکز کنید، همین که به مصرف پروتئین و کربوهیدرات کافی توجه می کنید، کافیست. پس از مدتی که باتجربه شدید می توانید از یک رژیم اصولی پیروی کنید و نتایج بهتری بگیرید.

 

6. شروع بدنسازی روی هوازی تمرکز کنید

به جای اینکه بیشتر وقت خود را روی وزنه زدن و تمرینات لیفت بدنسازی بگذارید، هوازی بروید. تمرین هوازی تاثیر مستقیم بر روی سیستم انرژی شما دارد. وقتی سیستم انرژی شما تقویت شود، یعنی بدن شما راحتتر به ورزش ادامه می دهد چون سرعت ریکاوری در بدن شما بالا می رود.

 

7. شروع بدنسازی روی 8 تا 12 تکرار تمرکز کنید

به مبتدیان توصیه می شود با وزنه های سبکتر تمرین کنند. وقتی وزنه انتخابی شما سبک باشد، به راحتی می توانید آن را 8 تا 12 تکرار انجام دهید. همانطور که به مرور وزنه ها را سنگین می کنید، تعداد تکرار را کاهش دهید.

 

8. در ابتدای بدنسازی روی تعادل کار کنید

شروع بدنسازی باید به فکر بهبود تعادل باشید. وقتی ورزش را شروع می کنید، دمبل ها را با تعادل کمی جابجا می کنید و دستهایتان از مسیر مستقیم منحرف می شوند. به همین دلیل توصیه می کنم به جای عجله کردن، روی درستی تمرین توجه کنید و حواستان به تعادل باشد.

 

9. تمرینات ترکیبی را شروع تمرین بدنسازی انجام دهید

منظور من از تمرینات ترکیبی این نیست که از تمرینات پیچیده استفاده کنید، بلکه هدفم انجام تمرینات ساده و ترکیبی می باشد. تمریناتی مانند اسکوات، پرس سرشانه، ددلیفت و لانگز را می توانید در ابتدای ورزش استفاده کنید. در این تمرینات همزمان چندین عضله را کار میزنید که هدف ما هم درست همین می باشد.

 

10. از اینکه شروع به بدنسازی کردید لذت ببرید

وقتی شما از ورزشتان لذت میبرید، یعنی فشار تمرینتان را به غریزه سپردید. این امر به طور غریزی موجب کاهش آسیب دیدگی می شود و به همان اندازه که از آن لذت میبرید به جلسه بعدی ورزش هم مشتاق می باشید.

 

برنامه بدنسازی برای شروع

برنامه بدنسازی برای شروع می‌تواند یک راه بسیار موثر برای بهبود قدرت و قابلیت‌های بدنی باشد. این برنامه ها معمولاً شامل تمرینات مختلفی مانند وزنه برداری، تمرینات کاردیو و تمرینات اصلاحی بدن می‌شود. یکی از مهمترین نکات در انتخاب برنامه بدنسازی مناسب، مناسب بودن آن برای شرایط فردی می‌باشد. برنامه باید متناسب با سن، سطح تناسب اندام، هدف ها و قابلیت های فرد باشد.

یکی از عوامل مهم در برنامه بدنسازی برای شروع، تنظیم تعداد و مدت زمان تمرین ها است. برنامه باید به طور کامل و کافی تمرینات هر گروه عضلانی را پوشش دهد و به مدت زمانی که برنامه مورد نظر افراد را تنظیم کرده اند، ادامه دهد. برنامه باید به طور متوازن تمریناتی برای تقویت عضلات بدن، افزایش استقامت و افزایش قدرت ارائه کند. همچنین، برای بهبود کارکرد قلب و عروق و سوخت و سازی بهینه بدن، تمرینات کاردیو نیز باید در برنامه بدنسازی مشترک شود.

 

برنامه بدنسازی برای شروع ماه اول

برنامه بدنسازی برای شروع ماه اول می‌تواند یک راه عالی برای شروع سفر شما به دست یافتن به یک بدن سالم و قوی باشد. در این ماه اول، بهتر است که برنامه بدنسازی خود را با تمرکز بر تقویت عضلات اصلی شروع کنید. می‌توانید با تمرینات اصلی مانند شناختن و استفاده از ماشین‌های وزنه‌برداری، ترکیبی از حرکات اصلی مانند شیلدر پرس، پرس سینه، خم کردن پا و پشت، وزنه‌برداری سیستمی و تمرینات ترکیبی مانند فلکسر و همترازی عضلات پا را انجام دهید. در ماه اول از وزنه‌های سبک شروع کنید و سعی کنید تعداد تکرارها را بالا ببرید. همچنین می‌توانید به برنامه‌های کاردیویی مانند دویدن، دوچرخه سواری یا شنا نیز اضافه کنید تا بهبود فعالیت قلبی و عروقی خود را تقویت کنید.

در مرحله اول برنامه بدنسازی خود، بهتر است که روزانه ۳ تا ۴ روز وقت بگذارید و بین هر روز تمرین، روز استراحت داشته باشید. اولین ماه از شروع برنامه بدنسازی، مهمترین چیزی که باید در نظر بگیرید، ایجاد عادت قابل حفظ برای تمرین است. بنابراین، تلاش کنید هر روز به یک زمان مشخص برای تمرین مشخص برسید و آن را به عنوان یک بخش از برنامه روزانه خود در نظر بگیرید. همچنین، برای داشتن انگیزه بیشتر، می‌توانید هدف‌های کوچک و قابل دسترس برای خود تعیین کنید و هر هفته پیشرفت خود را مورد ارزیابی قرار دهید. با رعایت این راهنماها، شما در ماه اول می‌توانید یک برنامه بدنسازی مؤثر و مستدام را برای خود ایجاد کنید.

 

برنامه برای شروع بدنسازی

برنامه شروع بدنسازی یک برنامه تمرینی است که برای افرادی که تازه وارد دنیای بدنسازی شده‌اند طراحی می‌شود. این برنامه هدف دارد تا افراد را با تمرینات بدنسازی آشنا کند و به آن‌ها کمک کند تا قدرت و استقامت خود را افزایش دهند. این برنامه معمولاً شامل تمریناتی مانند شیلدرسکوپ، فرم دراز، پرس سینه و اسکوات است. این تمرینات به افراد کمک می‌کنند تا عضلات مختلف بدن خود را تقویت کنند و به تدریج به تمرینات پیچیده‌تری مانند پرس از روی سر و فرم انفرادی بپردازند.

با برنامه شروع بدنسازی، افراد می‌توانند بدن خود را بهبود بخشند و به طرز قابل توجهی قدرت و استقامت خود را افزایش دهند. همچنین، این برنامه به افراد کمک می‌کند تا به روش‌های صحیح تمرین کردن و جلوگیری از صدمات بدنی آشنا شوند. همچنین، برنامه شروع بدنسازی می‌تواند به افراد کمک کند تا به اهداف خود در حوزه بدنسازی نزدیک‌تر شوند، مانند افزایش عضلات، کاهش وزن یا افزایش تعادل بدنی. به طور کلی، این برنامه می‌تواند ابزاری موثر برای شروع یک سبک زندگی سالم و فعال باشد.

 

برنامه بدنسازی برای شروع افراد لاغر

برنامه بدنسازی برای شروع افراد لاغر می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا وزن خود را افزایش داده و عضلات بدن خود را تقویت کنند. برای این افراد، باید برنامه‌هایی طراحی شود که بتوانند تناسب بدنی آن‌ها را بهبود بخشند و به آن‌ها کمک کنند تا وزن خود را افزایش دهند. افراد لاغر باید با تمرینات بیشتری در مقایسه با افراد دیگر شروع کنند و به تدریج وزن بارها را افزایش دهند. همچنین، برنامه بدنسازی برای افراد لاغر باید شامل تمرینات متنوعی باشد که عضلات بدن را به صورت یکنواخت تقویت کند. برنامه‌هایی مانند انجام حرکات ورزشی مانند شیلتون و تراکت کشیدن، شنا، پیاده‌روی و اجرای تمرینات وزنه‌برداری می‌توانند در این برنامه مورد استفاده قرار گیرند.

برای افراد لاغر، تغذیه صحیح نیز بسیار مهم است. برنامه بدنسازی باید با تغذیه سالم و مناسب همراه شود تا بتواند به صورت کامل عمل کند. باید از مواد غذایی با ارزش غذایی بالا استفاده شود و از مصرف غذاهای پرچرب و پرشکر خودداری شود. تاکید بر مصرف مواد غذایی حاوی پروتئین نیز باید در این برنامه داشته باشیم زیرا پروتئین کمک می‌کند تا عضلات بدن رشد کنند. همچنین، روزانه باید مقدار کافی آب مینوشید تا از هیدراته بودن بدن اطمینان حاصل شود. در کل، برنامه بدنسازی برای افراد لاغر نیازمند تمرکز بر تمرینات مناسب و تغذیه سالم است تا بتواند به نتایج مطلوب دست یابد.

 

برنامه مبتدی برای شروع بدنسازی

شروع بدنسازی می‌تواند برای بسیاری از افراد یک چالش باشد، اما اگر به درستی برنامه‌ریزی شود، می‌تواند به یک تجربه مهیج تبدیل شود. برای شروع بدنسازی بهتر است با یک برنامه مبتدی آغاز کنید که شامل حرکات ساده و کمی شدت باشد. بهتر است از تمرینات اصولی استفاده کنید که شامل حرکات پایه‌ای مانند شیکم، شانه، سینه و پا باشد. همچنین در ابتدا به مدت زمان کوتاهی تمرین کنید و سپس آن را به تدریج افزایش دهید. همچنین باید به تناسب غذایی خود توجه کنید و مواد غذایی سالم و باارزش را مصرف کنید تا بدن خود را برای تمرینات فیزیکی آماده کنید.

علاوه بر تمرینات بدنسازی، باید به استراحت و بازیابی نیز توجه کنید. برای همین بهتر است روزهای استراحت برای بدن خود در نظر بگیرید تا به بازیابی عضلات بپردازد. همچنین، محدودیت تمرینات خود را در ابتدا تعیین کنید و مطمئن شوید که بدنتان قادر به انجام آن‌ها است. در صورتی که در هنگام انجام تمرینات درد یا عدم راحتی احساس کردید، بهتر است از ادامه تمرین خودداری کنید و به پزشک مراجعه کنید. در نهایت، برای دستیابی به نتایج مطلوب، باید صبور و پیوسته تمرین کنید و از آن لذت ببرید.

 

برنامه بدنسازی برای شروع بانوان

برنامه بدنسازی برای شروع بانوان می‌تواند به عنوان یک شروع جدید و هیجان‌انگیز برای بهبود قدرت، استقامت و ظاهر فیزیکی در نظر گرفته شود. برای بانوانی که قصد دارند به بدنی سالم و قوی دست پیدا کنند، یک برنامه بدنسازی منظم و کمی تمرین می‌تواند به عنوان یک ابزار موثر و قابل اعتماد در دسترس باشد.

اولین قدم در برنامه بدنسازی برای شروع بانوان، مشاوره با یک مربی حرفه‌ای است. مربی می‌تواند به شما راهنمایی کند که از کدام تمرینات باید شروع کنید، چگونه باید روزانه تمرین کنید و چگونه باید رژیم غذایی خود را تغییر دهید. همچنین، در هنگام تمرین باید به تناسب بدنی خود توجه کنید و از تمریناتی که برای شما مناسب نیستند، خودداری کنید.

برای شروع بانوان، تمرینات مقاومتی مانند وزنه‌برداری، کشش و تمرینات تقویتی مرکز بدن می‌تواند بسیار مفید باشد. همچنین، تمرینات هوازی مانند دویدن، شنا و بدنسازی قلبی می‌توانند به شما کمک کنند تا استقامت و تنفس خود را بهبود ببخشید. برنامه بدنسازی برای شروع بانوان باید به آرامی شروع شود و به تدریج با افزایش میزان تمرینات بهبود یابد.

 

برنامه بدنسازی حجمی برای افراد لاغر

برنامه بدنسازی حجمی یک برنامه تمرینی است که برای افزایش حجم و حجم عضلات استفاده می شود. اما برای افرادی که به طور طبیعی لاغر هستند، این برنامه می تواند به عنوان یک راه برای ساختن و افزایش وزن و حجم بدن استفاده شود.

برای این دسته از افراد، برنامه بدنسازی حجمی باید شامل تمریناتی با وزن بالا و تعداد تکرار کمتر باشد. به عنوان مثال، تمریناتی مانند شیب دمبل بندی، پرس سینه، سکات، و سرکشی می توانند در برنامه های بدنسازی حجمی برای افراد لاغر قرار گیرند. همچنین، استفاده از مکمل ها و تغذیه مناسب نیز می تواند به افزایش حجم عضلات کمک کند.

در کل، برنامه بدنسازی حجمی برای افراد لاغر می تواند به عنوان یک راه برای ساختن و افزایش وزن و حجم بدن استفاده شود. با انجام تمرینات با وزن بالا و تعداد تکرار کمتر و استفاده از مکمل ها و تغذیه مناسب، این افراد می توانند عضلات خود را بهبود دهند و وزن بدن خود را افزایش دهند.

 

حرف پایانی

حالا که با چگونگی شروع بدنسازی از صفر برای افراد مبتدی آشنا شدید، کمی با برنامه بدنسازی مناسب آشنا شوید. در ادامه چند مقاله برای شناخت شما با برنامه ورزشی استاندارد با اهداف مختلف قرار دادم، حتما این مقاله ها را مطالعه کنید.